SECANGKIR EMAS

SELAMAT DATANG KE BLOG DAGANG EMAS.

Blog ini bertujuan untuk berkongsi maklumat tentang logam yang sangat bernilai ini.
Emas dan Perak merupakan salah satu cabang pelaburan yang sangat menarik untuk diketahui. .


TAHUKAH ANDA?

Emas adalah merupakan suatu logam lengai yang tidak bertindak balas dengan bahan-bahan lain. Ia dijadikan sebagai pemangkin di dalam industri pembuatan kerana sifatnya yang tidak menganggu logam-logam lain. Jadi tidak hairanlah kenapa emas ini menjadi begitu berharga dan sering mendapat permintaan yang tinggi. Kalau dahulu emas dijadikan sebagai barang kemas,bekas minuman makanan atau sebagai bahan untuk menghiasi kediaman rumah,tetapi kini fungsi emas tak banyak bezanya. Lebih menarik lagi ia dijadikan salah satu portfolio pelaburan yang sangat menguntungkan.

Fizikal Emas

Fizikal Emas
Jongkong Emas(Gold Bar)

19 Oktober 2009

PELABURAN EMAS

Macam Mana Kita Nak Mulakan ?

Mulakan dengan membeli Emas setiap bulan sama ada syiling emas,jongkong emas atau barang kemas.Selepas 6 bulan, nilaikan Emas tersebut dengan harga semasa untuk memastikan untung atau tidak kemudian bandingkan  dengan ASB,Mutual Fund, FD dan lain-lain Investment.

Ilmu Emas ini amat jarang sekali diperbincangkan di luar sana.Kita tidak akan tahu jika kita tidak mahu ambil tahu dan kita pasti  tidak  akan rugi sekiranya kita  ambil tahu. ..
Tipu daya wang kertas dan sistem riba boleh memusnahkan nilai harta kita. Marilah kita bersama-sama menceburi dalam bidang pelaburan emas ini. Insya Allah kita pasti akan beroleh keuntungan daripada apa yang kita laburkan kerana pelaburan ini bukan sekadar mengejar kekayaan dunia malah boleh manfaatkan kepada insan yang memerlukan...Dunia dan Akhirat.

Ceburilah Industri Emas Malaysia...Selamat Maju Jaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan